top of page
Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities 

In deze voorwaarden gelden de volgende definities: 

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn  herroepingsrecht; 

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of  bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer; Dag: kalenderdag; 

Duurovereenkomst: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van  producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is  gespreid; 

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt  informatie die aan hem persoonlijk is gericht op te slaan op een manier die toekomstige  raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt. 

Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te  zien van de overeenkomst op afstand; 

Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand  aan consumenten aanbiedt; 

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de  ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of  diensten, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor  communicatie op afstand tot en met het sluiten van de overeenkomst; Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het  sluiten van een overeenkomst zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in  dezelfde ruimte zijn samengekomen. 

Algemene voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden van de ondernemer. 

​

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer 

Bedrijfsnaam: 

Wat Is Geloof 

​

Bedrijfsadres: 

Oder 20, G0953 

2491 DC Haag 

Nederland

​

E-mailadres: 

watisgeloof@gmail.com 

​

KvK-nummer: 

86069802 

Btw-identificatienummer: 

004191457B66 

​

Artikel 3 - Toepasselijkheid 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van de  ondernemer en op alle overeenkomsten op afstand en bestellingen tussen de  ondernemer en de consument. 

​

Voor de totstandkoming van een overeenkomst op afstand wordt de tekst van deze  algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs  niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand worden  aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien zijn en zij op  verzoek van de consument kosteloos zo spoedig mogelijk worden toegezonden. 

​

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan, in afwijking van  het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze  algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking  worden gesteld op een zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige  manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit  redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand  worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan  worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg  of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. 

​

Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of  dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van  overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige  voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest  gunstig is. 

Indien een of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel  of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overeenkomst en deze  voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling  overleg onverwijld worden vervangen door een bepaling die de strekking van het  oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.

​

Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden  beoordeeld ‘in de geest’ van deze algemene voorwaarden. Onduidelijkheden over de  uitleg of inhoud van een of meer bepalingen van onze voorwaarden dienen te worden  uitgelegd ‘in de geest’ van deze algemene voorwaarden. 

​

Artikel 4 - Het aanbod 

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt,  wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. 

​

Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te  passen. 

​

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden  producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede  beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer  gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de  aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod  binden de ondernemer niet. 

Alle afbeeldingen en specificaties in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen  aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. 

​

Afbeeldingen van producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden  producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact  overeenkomen met de echte kleuren van de producten. 

Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten  en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft  in het bijzonder: 

• De prijs, inclusief eventuele bijkomende kosten; 

• De eventuele kosten van verzending; 

• De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen  daarvoor nodig zijn; 

• Of het herroepingsrecht van toepassing is; 

• De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; 

• De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de  ondernemer de prijs garandeert; 

• Indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke  wijze deze voor de consument te raadplegen is;

• De manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door  hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en  herstellen; 

• De eventuele andere talen waarin de overeenkomst kan worden gesloten naast  het Nederlands; 

• De gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze  waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan  raadplegen; 

• En de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een  duurtransactie. 

​

Artikel 5 - De overeenkomst 

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het  moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de  daarbij gestelde voorwaarden. 

​

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de  ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van  het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd door de  ondernemer, kan de consument de overeenkomst ontbinden. 

​

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende  technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische  overdracht van gegevens en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de  consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende  veiligheidsmaatregelen in acht nemen. 

​

De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de  consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en  factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op  afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de  overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag gemotiveerd  te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. 

​

De ondernemer zal bij het product of de dienst aan de consument de volgende  informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een  toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,  meesturen: 

​

1. Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met  klachten terecht kan;

2. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het  herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het  uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; 

3. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop; 

4. De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de  ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de  uitvoering van de overeenkomst; 

5. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een  duur van meer dan één jaar heeft of van onbepaalde duur is. 

Bij een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste  levering. 

Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van  voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten. 

​

Artikel 6 - Herroepingsrecht 

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst  zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in  op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de  consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger. 

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de  verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om  te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn  herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer  retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke  instructies. 

​

Wanneer de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit  binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer.  De consument dient dit kenbaar te maken middels een schriftelijke melding of via e mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn  herroepingsrecht, dient hij het product binnen 14 dagen terug te sturen. De consument  dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door  middel van een verzendbewijs. Indien de consument na afloop van de in lid 2 en 3  genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn  herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de  koop een feit.

​

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping 

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van  terugzending voor zijn rekening. 

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo  spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Dit is  onder de voorwaarde dat het product reeds retour is ontvangen door de ondernemer of  sluitend bewijs van complete terugzending kan worden overlegd. 

​

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht 

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten  zoals beschreven in lid 2 en 3. Uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien  de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de  overeenkomst, heeft vermeld. 

​

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 

• Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van  de consument; 

• Die duidelijk persoonlijk van aard zijn; 

• Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; 

• Die snel kunnen bederven of verouderen; 

• Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop  de ondernemer geen invloed heeft; 

• Voor losse kranten en tijdschriften; 

• Voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de  consument de verzegeling heeft verbroken; 

• Voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft  verbroken. 

Uitsluiting van het herroepingsrecht is mogelijk voor diensten: 

• Betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding die op een  bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode moeten worden verricht; 

• Waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is  begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

• Betreffende weddenschappen en loterijen. 

​

Artikel 9 - De prijs 

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de  aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als  gevolg van veranderingen in btw-tarieven. 

​

In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de  prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de  ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze  gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen  richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 

​

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen  toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. 

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn  alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: 

​

• Deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of 

• De consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang  van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. 

Leveringen naar een bestemming buiten de EU zijn vrijgesteld van btw. Voor de  consument kunnen echter import-btw en/of douanekosten van toepassing zijn via de  post- of koeriersdienst. Deze kosten komen volledig voor rekening van de consument. 

Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en  zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de  ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. 

​

Artikel 10 - Conformiteit en garantie 

De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de  overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van  deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de  overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien  overeengekomen, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor  ander dan normaal gebruik. 

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de  wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst  tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering  schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. Terugzending van de producten dient  te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat. 

De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De  ondernemer is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de  producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele  adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten. 

​

De garantie geldt niet indien: 

• De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of  door derden heeft laten repareren en/of bewerken; 

• De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of  anderszins onzorgvuldig of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer en/of  de verpakking zijn behandeld; 

• De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de  overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de  toegepaste materialen. 

Artikel 11 - Levering en uitvoering 

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in  ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten. 

​

Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft  gemaakt. 

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is  vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk  binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de  levering vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk  kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de  bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de  overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. 

​

Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument  betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding  terugbetalen. 

Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich  inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de levering  wordt op duidelijke en begrijpelijke wijze gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Voor vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.  De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. 

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer  tot het moment van levering aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de  ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is  overeengekomen. 

​

Artikel 12 - Duurovereenkomsten: duur, opzegging en verlenging 

Opzegging 

De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die  strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten te allen tijde opzeggen met  inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten  hoogste één maand. 

​

De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt  tot het geregeld afleveren van producten of diensten te allen tijde opzeggen tegen het  einde van de bepaalde duur, met inachtneming van de overeengekomen  opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 

De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: 

• Te allen tijde opzeggen zonder daartoe beperkt te zijn tot opzegging op een  bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; 

• Ten minste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; 

• Altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft  bedongen. 

​

Verlenging 

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld  afleveren van producten of diensten mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd  voor een bepaalde duur, tenzij anders overeengekomen. 

​

Artikel 13 - Betaling 

Tenzij anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde  bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn  bedoeld in artikel 6 lid 1. Bij een overeenkomst tot het verlenen van een dienst vangt  deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft  ontvangen. 

De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens  onverwijld aan de ondernemer te melden.

​

Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat  hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de  consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn  betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de  ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in  rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande  bedragen tot € 2.500,-; 10% over de daaropvolgende € 2.500,- en 5% over de volgende €  5.000,- met een minimum van € 40,-. De ondernemer kan ten voordele van de  consument afwijken van genoemde bedragen en percentages. 

​

Artikel 14 - Klachtenregeling 

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig  en duidelijk omschreven, worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de  gebreken heeft geconstateerd. 

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen  gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar  langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14  dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de  consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 

​

Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan ook worden  ingediend via een klachtenformulier op de website van de ondernemer.

​

Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat  vatbaar is voor de geschillenregeling. 

​

Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer  schriftelijk anders aangeeft. 

Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar  haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. 

​

Artikel 15 - Geschillen 

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene  voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Dit  geldt ook indien de consument in het buitenland woont. 

Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

​

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen  niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan  wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen  worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

bottom of page